.

BIO:

Ing. MgA. Tomáš Reindl, Ph.D.

hudební skladatel, multiinstrumentalista, hráč na tabla,.pedagog,,muzikolog

Ve své hudbě rád překračuje žánrové bariéry, inspiruje se starými evropskými i mimoevropskými hudebními tradicemi, ve kterých má hudba často extatický, transovní rozměr.Zároveň však využívá i moderní hudební technologie a procesy. Jako prakticky jediný v ČR se dlouhodobě do hloubky zabývá indickou rytmikou a hrou na indická tabla, která studoval pod vedením jednoho z nejvýznamnějších současných tablových mistrů Sanju Sahai.

Skladbu vystudoval na pražské HAMU podvedením Prof. Hanuše Bartoně. Ve své disertační práci se zabýval problematikou mikrointervalů v indické klasické hudbě. Vzdělával se i na různých kursech, workshopech a soukromých lekcích v Indii, Velké Británii, Itálii a Turecku. Aktivně hraje i na další etnické bicí nástroje (darbuka, riq, rámové bubny, cajon, atd.), didžeridu, středověký dulcimer, klarinet, koncovku, bluesovou harmoniku a řadu dalších nástrojů. Využívá také techniky alikvótního zpěvu, beat-boxu, či indické recitace rytmů.

Tomáš Reindl tvoří hudbu bez omezení žánrů, či často právě na pomezí různých žánrů (vážná hudba, jazz, písňová tvorba, world music, tvorba filmové a scénické hudby). Mezi nejvýznamější díla patří skladby JOGA: Svérázný melodram pro guru, cvičence a orchestr (2017), UTERO: Concerto for Cello, Tabla and Symphonic Orchestra (2015), či hudba k baletu Zahrada soch v Divadle opery a baletu v Ústí n.L. (2010).

V současné době vyučuje Etnomuzikologii a další předměty na Hudební fakultě Akademie můzických umění v Praze, působí též často jako lektor různých hudebních workshopů a seminářů.


Oficiální vzdělání:

Akademie múzických umění v Praze, obor Hudební teorie, doktorandské studium (školitel prof. PhDr. MgA. Jan Vičar, CSc.).Téma disertační práce: Mikrotonalita indické klasické hudby.Státní zkouška v r. 2020.
Akademie múzických umění v Praze, obor Skladba, bakalářské a magisterské studium (prof. Hanuš Bartoň), státní zkoušky v r. 2013 a 2016.
Západočeská univerzita v Plzni, magisterský obor Aplikovaná elektronika, státní zkouška 1996.
SPŠ Elektrotechnická v Plzni, maturitní zkouška v r.1989.

Další hudební vzdělání:

Dvě studijní cesty do Indie (soukromé lekce indické klasické hudby a hry na tabla): v r. 2001 Váranasí (Benares), Mata Prasad Mishra; v r. 2005 Kalkata, Sandip Mallick.
Dlouhodobé studium a praxe indické klasické hudby s významným mezinárodním umělcem Amitem Chatterjeem (IND/US).
Privátní lekce indické hudby a hry na tabla v Londýně pod vedením významného indického mistra Sanju Sahai (od r. 2004).
Soukromé lekce etnických nástrojů (didžeridu,darbuka, riq, rámové bubny) a alikvótního zpěvu– Hearn Gadbois (US), Bunjamin Olguncan (TUR), Pete Lockett (UK), Ian Wood (AU), David Hykes (US).
Konzervatoř v Plzni –  tři ročníky oboru bicí nástroje (1996–1997).
Letní dílna Umbria jazz clinics v italské Perugii, organizovanáBerklee school of music z Bostonu (1996).
ZUŠ Třemošná – klavír, klarinet.

Pedagogická praxe:

Výuka předmětů Etnomuzikologie, Analýza hudebně teoretického textu, Základy kompoziční techniky, na HAMU (od r. 2016), též korepetice na Katedře tance Hamu.
Výuka předmětu Etnomuzikologie na Vyšší odborné škole Jaroslava Ježka (2017–2018).
Výuka hudebně-teoretických předmětů na Mezinárodní konzervatoři v Praze, (2011–2016).
Výuka hudby v rámci projektu STUDEO při Jedličkově ústavu v Praze (2009–2013).
Série seminářů „Collegium ethnomusicologicum“ v rámci Certifikovaného programu, etnomuzikologie na fakultě humanitních studií UK (2010).
Výuka keyboardu a bicích nástrojů na ZUŠ Nýřany (1997–2000).
Každoroční hudební kursy na letních workshopech "Nová setkání" v Mnichově Hradišti.
Workshopy indického rytmu, hry na tabla a práce s hudební elektronikou (looping, processing, mixing).

Publikace a vědecká činnost

Knihy a knižní kapitoly:

Indický rytmický systém: zdroj inspirace západních skladatelů. Praha: NAMU, 2017. ISBN 978-80-7331-458-3. Kniha byla nominována mezi „vynikající výsledky“ AMU.
Miloslav Kabeláč a indické rytmy.Kapitola v knizeGenerace (Jan Vičar et alii), Praha: NAMU, 2018, s. 285. ISBN 978-80-7331-461-3.

Odborné studie a články:

Indian rhythm system as a source of inspiration for Western composers. Článek pro americký recenzovaný etnomuzikologický časopis Analytical Approaches to World Music (probíhá recenzní řízení, plánované vydání – podzim 2020).
Rágy a emoce:Hudebně psychologické aspekty severoindických rág. Spoluautoři: Marek Frič, Viktor Hruška. Hudební věda 57, 2020, č. 1, s. 52–79. WoS:000567593500003.
Mikrotonalita indické klasické hudby. Hudební věda 55, 2018, č. 3–4, s. 428–442.
Miloslav Kabeláč a jeho inspirace indickou rytmikou, článek ve sborníkuSvár teorie s praxí č. 13, katedra teorie a dějin hudby, HAMU, 2016.
Rytmy Indie. Seriál v časopise Muzikus (9. dílů), 2007.

Konference:

SympoziumShastra, William Patterson University, New Jersey, U.S.A., 2018 (prezentace a premiéra vlastní skladby Elastic Phrases),
konference Svár teorie s praxí, HAMU, 2019,
konference Space of Art Therapies, Česká arteterapeutická asociace, Praha, 2019,
Studentská muzikologická konference(Spolek pro interdisciplinární muzikologii, Masarykova univerzita Brno, 2018,
konferenceČeská skladatelská generace sedmdesátých let 20. století v odstupu čtyř desetiletí, HAMU, 2017,
konference Hudba v katedrále (Karel IV Reloaded), Centrum teologie a umění při KTFUK, 2016.

Kompoziční činnost (výběr realizovaných děl):

SEIRÉNES– v rámci koncertního cyklu Hudba k siréně, 2020,
FROZEN TABLA– skladba získala 1.cenu v soutěži elektro-akustické hudby Musica Nova 2019, a byla provedena živě na finálovém večeru v Edinburghu v únoru 2020,
KABEL-AGE pro varhany, tabla a live electronics, 2019,
PERINATAL – vánoční elektroakustická skladba na objednávku Českého rozhlasu, 2016,
UTERO: koncert pro violoncello, tabla a symfonický orchestr – Západočeská filharmonie, dir.: Petr Louženský, violoncello solo: Jan Keller, 2015,
BEAT-BERG pro beatbox a orchestr – skladba na objednávku orchestru Berg, 2015,
HLAS ZE ŠUMAVSKÉ POUŠTĚ– elektroak. skladba na objednávku Českého rozhlasu, 2014,
EARTH-BEAT pro bicí nástroje, 2014,
MANTRAGORA pro symfonický orchestr – Komorní filharmonie Pardubice, dir. Vojtěch Jouza, 2013,
ARCANUM CORDIS pro smyčcový orchestr – Komorní filharmonie Pardubice, dir. Petr Louženský, 2012,
INTERHALATIO pro flétnu, tabla a elektroniku (2012) – provedeno v listopadu 2015 v New Yorku,
TRANS-ORGANUM pro varhany a bicí nástroje, 2011.

Scénická a filmová hudba (výběr):

Hudba k rozhlasové pohádceLucka nebo Peška, Český rozhlas, 2019,
hudba k dokumentárnímfilmům z cyklu Architektura v betonu, r. Jiří Kout, 2019,
filmDotek betonu, r. Viktoria Rampal Dzurenko (cena na mezinárodním filmovém festivalu v Bombaji), 2018,
tanečně-divadelní představení Vypravěčka, r. Jana Drdácká, 2015,
filmObčanská Naděje – r. David Vigner, v hlavních rolích: Jan Potměšil, Martin Dejdar, 2014,
celovečerní filmUjo Viktor – r. Viktoria Rampal Dzurenko, 2013,
hudba k baletu Zahrada Soch– Divadlo opery a baletu v Ústí n.L., r. Irena Žantovská, choreografie: Vladimir Gončarov, 2010,
hudební spolupráce s rozhlasovou stanicí Radio Ethno, 2008–2011.

Hudební projekty a spolupráce (výběr):

Sólový nadžánrový projekt OMNION (nominace v mezinárodních cenách Independent Music Awards 2018 a 2020),
autorské koncertní projektyTRANS ORGANIC (společně se sestrou, varhanicí Markétou Schley Reindlovou), NAKARA, INGREDIENTE a TELLEMARKK,
spolupráce s umělci: Amit Chatterjee (India/US), Ghulam Murtuza Khan, Sandip Malik,
Dr.Jibendra Goswami (India), Lenka Lichtenberg (Canada), Yair Dalal (Izrael), Shahab Tolouie (Írán), Pavel Fajt & Slet bubeníků (CZ), Milan Svoboda (CZ), Jana Koubková (CZ),
dlouhodobá spolupráce s orchestry Berg, Musica Florea, Collegium Marianum.

aranžmá a realizace Smetanovy Vltavy (skupina Voice´n´Toys společně s marimbovým ansámblem ulanbátarské konzervatoře) na galavečeru mezinárodního jazzového festivalu v Ulaanbaataru, Mongolsko (2013)

.

.


.
.

.

.

Home   -  Bio   -  VIDEO  -  Projekty  -  CD/MP3   -  Foto  -  Akce  -  Jiné(články, links)   -  Kontakt

.

.