Online premiéra nové elektro-akustické skladby pro středověký nástroj TRUMŠAJT a živý elektronický processing. Skladba je postavena na mikrointervalovém systému přirozeného ladění, známého jako 7-limit just intonation.
Elektro-akustická skladba v systému přirozeného ladění, vytvořená pro koncertní site-specific cyklus orchestru Berg Hudba k siréně.
Hrají: Helena Velická – violoncello, Anna Kellerová – kontrabas, Tomáš Reindl – live electronics
JOGA - svérázný melodram pro guru, cvičence a orchestr (2017)
orchestr Berg, dir.: Peter Vrábel, role of the Guru was played by legendary czech opera singer Soňa Červená (at the time of the performance she had 93 years).
New soundtrack by Tomas Reindl to early silent movie Hände by Stella F. Simon & Miklos Blandy (1928)
played live by Berg orchestra, prague, dir. P. Vrábel
UTERO: CONCERTO FOR VIOLONCELLO, TABLA AND SYMPHONIC ORCHESTRA (2015)
Skladba Utero je volně inspirována nitroděložním vývojem člověka a okolnostmi kolem porodu, zvláště pak z pohledu psychologických výzkumů Stanislava Grofa. Je věnována našemu synkovi Matyášovi, jehož nitroděložní vývoj probíhal doslova paralelně se vznikem a vývojem skladby.
Z hlediska hudebního se jedná o instrumentální dvojkoncert, kde sólové nástroje representují tradici evropskou (violoncello) a indickou (tabla). Podstatnou částí skladby je kadence samotných sólových nástrojů, která má zde však odlišnou úlohu, než u klasických nástrojových koncertů, kde plní roli jen jakéhosi virtuozního „přídavku“. Ve skladbě Utero kadence následuje ihned za poklidnou úvodní plochou a řekl bych dokonce, že je samotným jádrem skladby, ze kterého posléze vyroste ústřední orchestrální plocha.
premiera: 27.5.2015, Pilsen Philharmonic Orchestra, dir.: Petr Louženský, violoncello: Jan keller, tabla: Tomáš Reindl
BEATBERG for beatbox and the orchestra (2015)
skladba napsaná na objednávku orchestru Berg, inspirovaná světem klubové a taneční hudby, ze kterého technika beatboxu vzešla. Nezajímá mne ani tak spektrum zvuků, které lze „na hubu zahrát“, ale především strhující RYTMUS, pro který se ve světě vžil termín „groove“ (a který nemá český ekvivalent). V Beatbergu jsou groovy zasazeny do trochu jiných souvislostí, přelévají se mezi sólistou a orchestrem, jsou ořezávány, natahovány či vrstveny do polyrytmických struktur. Výjimkou zde není ani použití „barokní“ polyfonie, či hoketových technik známých již ze středověku.
HLAS ZE ŠUMAVSKÉ
POUŠTĚ (2014)
meditativní skladba pro elektroakustickou stopu a dva
zpěváky (mezosoprán a tenor). Zvukový materiál skladby čerpá z archivních
nahrávek z Kašperkých Hor na Šumavě, především se jedná o fragmenty
kázání pátera Nováka, kněze, moudrého kazatele a filosofa, který byl
do tohoto kraje „uklizen“ komunistickým režimem.
EARTH-BEAT pro čtyři hráče na bicí nástroje (2014)
1. Tetekatagadigena, 2. Chant, 3. Tadigenatom
třívětá skladba, kde první a třetí věta jsou pojaty konceptuálně, snaží se totiž o maximální a systematické využití dvou tradičních rytmických frází, z nichž první pochází ze severoindické a druhá z jihoindické klasické hudby. V první větě je to fráze o devíti notách - tetekatagadigena , ve větě třetí je to fráze tadigenatom, která obsahuje úderů pět. V závěru třetí věty se pak navíc obě fráze polyfonně i polyrytmicky střetnou. Hráči navíc v těchto větách rytmy i recitují. Druhá věta - Chant - je míněna jako kontrastní, je jakousi meditací, poklidným zpěvem s ozvěnou dálných exotických krajin.
Skladba je věnována památce velkého českého skladatele Miloslava Kabeláče, který se bicím nástrojům do hloubky věnoval a dokonce se (mimo jiné mimoevropské vlivy) i volně inspiroval rytmickými koncepty indické klasické hudby.
MANTRAGORA
for orchestra (2013) performed by Komorní filharmonie Pardubice, dir.: Vojtěch Jouza
Skladba se dostala mezi 20 vybraných "doporučených skladeb" (z celkem 265 přihlášených) na mezinárodní skladatelské soutěži Klami Composition Competition 2013
TŘI PSYCHOVENTILACE
PRO SAXOFONOVÉ KVARTETO (2013)
1. Kvočná fuga, 2. Pavle, Ty rád jíš celer, viď? 3. Tramvaj do stanice
Skřetno videos
(performed by Pigeon Saxophone Quartet) score
sample
ARCANUM CORDIS
(2012) freely
inspired by indian classical raga Todí ...
for string orchestra score
sample***audio
(performed by Pardubice Philharmonic Orchestra)
INTERHALATIO (2012)
for flute, tabla and electro-acoustic track
electronics using just the sounds of separate tabla
strokes extremely stretched in time, and breathy samples of flute score
sample *** audio
(performed by Zuzana Badurova - flute, Tomas reindl
- tabla, interactive video - Roman Týc:
TRANS-ORGANUM (2011) for organ and percussion (3 Tam-Tam, 5 Tom-tom, 2 cymbals) score
sample ******* video...